Φαίνεται ότι ο μήνας του... μέλιτος τελείωσε για το ΕΕΘ... Έντονη πολιτική και θεσμική αντιπαράθεση έχει προκαλέσει στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) η απόφαση της διοίκησης να μεταβιβάσει συγκεκριμένες αρμοδιότητες από το Διοικητικό Συμβούλιο στη Διοικητική Επιτροπή, με τον σύμβουλο της παράταξης «Ισχυροί Επαγγελματίες» Χρήστο Νικολόπουλο να καταγγέλλει έλλειμμα διαφάνειας και περιορισμό του ελεγκτικού ρόλου του ανώτατου οργάνου του Επιμελητηρίου.
Μιλώντας στον Status FM 107.7, ο κ. Νικολόπουλος χαρακτήρισε την απόφαση «θεσμική εκτροπή», υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνεται ο ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο εξακολουθεί να φέρει τη νομική ευθύνη των αποφάσεων. Όπως ανέφερε, το όριο των δαπανών που μπορούν να εγκρίνονται χωρίς απόφαση του Δ.Σ. αυξάνεται σημαντικά, ενώ εξέφρασε ανησυχία για την ενημέρωση των μελών σχετικά με οικονομικές αποφάσεις και αναθέσεις. Παράλληλα, άφησε αιχμές για τη διαχείριση πόρων του Επιμελητηρίου, υποστηρίζοντας ότι τα χρήματα των επαγγελματιών πρέπει να επιστρέφουν με ανταποδοτικό τρόπο στα μέλη.
Στις επικρίσεις απάντησε με εκτενές δελτίο Τύπου η διοίκηση του ΕΕΘ, τονίζοντας ότι η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων αποτελεί εναρμόνιση με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και πρακτική που εφαρμόζεται σε επιμελητήρια της χώρας. Η διοίκηση υποστήριξε ότι στόχος είναι η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία του φορέα, χωρίς να θίγεται ο θεσμικός ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου.
Παράλληλα, διευκρίνισε ότι το προτεινόμενο όριο των 25.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ για προμήθειες και υπηρεσίες παραμένει χαμηλότερο από τα ανώτατα όρια που προβλέπει η νομοθεσία, ενώ υπογράμμισε ότι όλες οι σχετικές αποφάσεις δημοσιοποιούνται μέσω των πλατφορμών «Διαύγεια» και ΚΗΜΔΗΣ. Η διοίκηση του ΕΕΘ υποστήριξε επίσης ότι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ενημερώνονται συστηματικά για την οικονομική κατάσταση του φορέα και έκανε λόγο για προσπάθεια δημιουργίας στρεβλής εικόνας σχετικά με τον τρόπο διοίκησης του Επιμελητηρίου.