ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 10/10-/2016._ Παρουσιάστηκε σήμερα, η νέα αφίσα για το 57ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.


Η αφίσα, σε άσπρο και μαύρο, θυμίζει στους παλιότερους κάτι που... δεν υπάρχει πια: Το κινηματογραφικό καρέ. Εμπνευσμένη από τότε που το καρέ... χωρίζονταν στα δύο και η γαλαρία φώναζε στον μηχανικό προβολής: "Γράμματα χασάπη"!

Οι λέξεις Thessaloniki Film Festival, με τον αριθμό 57 να κυριαρχεί, δείχνουν να αιωρούνται, σε φόντο λευκό, όπως η υπέροχη "μεγάλη οθόνη", που τόσο αγαπήσαμε και αγαπάμε ακόμη...

Αξίζει τον κόπο να δώσουμε το λόγο στον δημιουργό της αφίσας, τον ντιζάινερ Δ. Παπάζογλου, να αναφερθεί στη σημειολογία μιας μίνιμαλ αφίσας που με το χρώμα της παραπέμπει και σε κάτι ακόμη: Στο ντοκιμαντέρ του -πρόωρα χαμένου- Κωνσταντίνου Τριανταφυλλίδη  για τα 90 χρόνια του ΠΑΟΚ:

«Η οπτική γλώσσα που υιοθετήθηκε τόσο για τον σχεδιασμό της αφίσας όσο και για το σύνολο των εφαρμογών που αποτελούν την οπτική ταυτότητα του φετινού 57ου  Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εμπνέονται μέσα από μία σειρά βασικών χαρακτηριστικών του κινηματογράφου όπως το πανί-οθόνη προβολής, η επανάληψη, η διαφορετικότητα των κινηματογραφικών καρέ, η έννοια της προβολής (projection), η έννοια της κίνησης, αλλά και η προοπτική του ίδιου του χώρου της αίθουσας κατά την είσοδο του θεατή μέσα σε αυτή (σειρά καθισμάτων από το τελευταίο προς το πρώτο). Τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτυπώνονται αυτούσια όπως αναφέρονται πιο πάνω. Μεταφράζονται, συνδιαμορφώνονται και αναδομούνται μέσα από τη χρήση της τυπογραφίας δημιουργώντας ένα νέο, πολυεπίπεδο σε αναγνώσεις έργο, επιτρέποντας στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ευρύτερη εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον η αυστηρή χρήση του ασπρόμαυρου σε συνδυασμό με την επιλογή μιας άκρως τεχνικής, monospaced, ισόπαχης γραμματοσειράς έρχονται να ενισχύσουν το σύνολο αυτής της εμπειρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση ανάμεσα στον κλασικό κινηματογράφο αλλά και την τεχνολογία γύρω από αυτόν. Η αφίσα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να επανατυπώνεται μέσα από δημιουργική ευελιξία (κατάλογοι, έντυπα, banners, κτλ) και όχι να αναπαράγεται αυτούσια ως προς τη σύνθεσή της. Το σύνολο των εφαρμογών του έργου λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας επιτρέποντας ταυτόχρονα τον δημιουργικό πειραματισμό χωρίς να αλλοιώνονται τα κύρια χαρακτηριστικά του (κατανόηση του μηνύματος, αναγνωρισιμότητα, branding, concept)».

Δημήτρης Παπάζογλου
Designer / Design Director