[ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ 2][bleft]

Αυλαία στο Μέγαρο Μουσικής με ποπ και... κλάμπινγκ!



Με τον πλέον πρωτότυπο τρόπο ανοίγει τις εφετινές του εκδηλώσεις το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Προτείνει συναυλίες ποπ-ηλεκτρονικής μουσικής και... κλάμπινγκ!


Ένας μυστηριώδης πιανίστας από τη Σαρδηνία, που φοράει μάσκα αντιλόπης και έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένας ταλαντούχος συνθέτης από την Ιταλία, που συνδυάζει την κλασική μουσική με την ποπ κουλτούρα. Ένας ανήσυχος σκηνοθέτης από το Βέλγιο, που περιπλανιέται σε νυκτερινά clubs, για να καταγράψει την ιστορία της χορευτικής μουσικής.  

Και οι τρεις συντονίζουν τις δημιουργικές δυνάμεις τους με κοινό σημείο αναφοράς το Μέγαρο Μουσικής  Θεσσαλονίκης και προσφέρουν την καλλιτεχνική έμπνευσή τους, για να εγκαινιάσουν την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου το νέο πρόγραμμα εκδηλώσεων του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Βόρειας Ελλάδας. 

Ο πιανίστας που ακούει στο όνομα Λάμπερτ (Lambert) και ο συνθέτης Φεντερίκο Αλμπανέζε (Federico Albanese) με τη φυσική παρουσία τους, αλλά  και ο σκηνοθέτης Γιόζεφ Ντεβιλέ (Jozef Devillé) μέσω των εικόνων του δίνουν το «παρών» στο Reworks Agora, ένα πολυδύναμο και διαθεματικό φόρουμ με διεθνή απήχηση, με το οποίο ανοίγει η αυλαία της επόμενης καλλιτεχνικής περιόδου του ΟΜΜΘ.  

Στα όρια της φαντασίας 



Ο Λάμπερτ (Lambert), ο οποίος θα εμφανιστεί στις 8 μ.μ., βρέθηκε στο ευρωπαϊκό προσκήνιο πριν από δύο χρόνια, εν μέσω φημών για την ταυτότητα και την καταγωγή του. Οι προικισμένες νότες του θυμίζουν το έργο του Γάλλου εκκεντρικού συνθέτη Ερίκ Σατί και συχνά διατρέχουν τη σφαίρα της σύγχρονης τζαζ και της ρομαντικής ποπ μουσικής. Η μεγαλοπρεπής απλότητα των συνθέσεών του θεωρείται μαγευτική, ενώ για τον ίδιο ένα στοιχείο είναι σημαντικό: η φαντασία.

Πρωτοποριακές συνθέσεις



Ο Φεντερίκο Αλμπανέζε (Federico Albanese), ο οποίος δώσει συναυλία λίγο μετά τις 9 μ.μ., δημιουργεί σύγχρονη μινιμαλιστική μουσική με ορχηστρικά και νεοκλασικά στοιχεία, αλλά οι συνθέσεις του ακούγονται ταυτοχρόνως ως πρωτοποριακές και πειραματικές. Οι ήχοι του θεωρούνται ευάεροι και κινηματογραφικοί. Άλλωστε ο ίδιος, αξιοποιώντας ως κύριο όργανο το πιάνο, έχει συνθέσει μουσική για μικρού μήκους ταινίες και άλλα έργα της έβδομης τέχνης. Πριν από δύο χρόνια κέρδισε την προσοχή της διεθνούς μουσικής κοινότητας με το δίσκο του «Τhe Houseboat and The Moon», ο οποίος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους στη σύγχρονη ιστορία της νεοκλασικής μουσικής. Με την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ «Blue Hour» το 2016, επιβεβαίωσε το ταλέντο του, διευρύνοντας παράλληλα τα όρια της δημιουργικότητάς του.



Χορεύοντας έως το πρωί

Ο Γιόζεφ Ντεβιλέ (Jozef Devillé), σκηνοθέτης, ηθοποιός και φωτογράφος, είναι ο δημιουργός του μουσικού ντοκιμαντέρ «Ο Ήχος του Βελγίου» (The Sound of Belgium │ TSOB), παραγωγής 2012, που θα προβληθεί στις 5.15 μ.μ. To εν λόγω ντοκιμαντέρ  διερευνά την πλούσια, αλλά άγραφη έως τώρα ιστορία της βελγικής χορευτικής μουσικής, από τις αίθουσες χορού με τα decap όργανα στη δεκαετία του 1920 και τις χρυσές ημέρες της μουσικής popcorn του 1960 έως την επανάσταση του New Beat του 1980 και τη hardcore μουσική της δεκαετίας του 1990. Οι Βέλγοι, όπως δηλώνουν οι ίδιοι στην ταινία, «δουλεύουν πολύ, αλλά διασκεδάζουν ακόμα περισσότερο». 

Το ντοκιμαντέρ καταγράφει αυτή τη συνήθεια και συνιστά ένα μοναδικό ταξίδι στην αυθεντική, αξεπέραστη κουλτούρα του βέλγικου clubbing. (Διάρκεια: 85 λεπτά │ Πρωτότυπη γλώσσα: Ολλανδικά, Γαλλικά, Αγγλικά │ Παραγωγοί: Steven Dhoedt, Gert Van Berckelaer │ Ιστοσελίδα ταινίας: http://www.tsob.be).
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Πολιτική][twocolumns]

SPORTS

[Αθλητικά][bleft]

ΕΓΚΛΗΜΑ

[Αστυνομικά][threecolumns]

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

[Φωτορεπορτάζ][bleft]

ΥΓΕΙΑ

[Υγεία][threecolumns]