16o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «Βίος και εγκλήματα της Ντόρις Πέιν»

festival_ntokimanter_16_820357_SYNENTEYKSH_TYPOY_TON_SKHNOTHETON_MATHIOY_PONT_22-03-2014.jpg

Της ΜΑΡΙΑΣ ΧΡΥΣΑΦΗ

Μια 83χρονη, φαινομενικά ακίνδυνη, κυρία είναι η πρωταγωνίστρια του ντοκιμαντέρ του Μάθιου Ποντ (φωτογραφία δεξιά) «Βίος και εγκλήματα της Ντόρις Πέιν». Καλοντυμένη, εύθραυστη, αλλά ετοιμόλογη και αυτάρκης, η Ντόρις Πέιν είναι μια από τις πλέον διαβόητες κλέφτρες κοσμημάτων στις ΗΠΑ.

Γεννημένη μέσα στη φτώχεια και την ανέχεια, με έναν πατέρα που κακοποιούσε τη μητέρα της διαρκώς, η Ντόρις έμαθε από πολύ μικρή να φροντίζει τον εαυτό της, αλλά και τη μητέρα της. Μάλιστα, έκανε την πρώτη της ληστεία για να βοηθήσει τη μητέρα της να φύγει από το νοσηρό περιβάλλον στο οποίο ζούσε.

Δεν έμεινε, όμως, εκεί – το... ταλέντο της την έστειλε παντού: Νέα Υόρκη, Ζυρίχη, Μόντε Κάρλο, Παρίσι, Ρώμη, Μιλάνο, Τόκιο, όπου είχε καλό κοσμηματοπωλείο, η Ντόρις πήγαινε, και «χτυπούσε».

«Πρωτοδιάβασα για την ηρωίδα αυτή σε δημοσίευμα εφημερίδας κι αυτό μου έδωσε την ιδέα να κάνω το ντοκιμαντέρ. Πήγα στη φυλακή όπου η Ντόρις Πέιν κρατούνταν για κάποιο αδίκημα και τη συνάντησα. Τελικά, έφτασα να τη συναντώ μία φορά την εβδομάδα για μήνες και σταδιακά αναπτύχθηκε ανάμεσά μας μία φιλική σχέση. Όταν αποφυλακίστηκε, την ακολουθήσαμε με την κάμερα για ένα χρόνο. Στο μεταξύ, πέρασε από δίκη για την κλοπή ενός διαμαντιού στο Σαν Ντιέγκο και βρεθήκαμε εκεί με συνεργείο καλύπτοντας το γεγονός», ανέφερε ο σκηνοθέτης, μιλώντας για την απόφασή του να γυρίσει το ντοκιμαντέρ.

Μια ταινία γυρισμένη όμορφα, με καλή χρήση της μουσικής, περιφερειακούς χαρακτήρες που δίνουν μια ιδέα της προσωπικότητας της Ντόρις, και την ίδια τη Ντόρις, την οποία, όπως είπε ο κ. Ποντ, «ή τη λατρεύεις ή τη μισείς».

Η έντονη ζωή της και η ισχυρή προσωπικότητα της Πέιν, σε συνδυασμό με το καλογυρισμένο ντοκιμαντέρ, κρατάνε τον θεατή από την αρχή μέχρι το τέλος. Βγαίνοντας, σίγουρα έχεις περάσει ευχάριστα 74 λεπτά.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται σε επανάληψη την Κυριακή, 23 Μαρτίου, στις 20:30 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.

Σχόλια