«Αναζητώντας τον Αττίκ» μια παράσταση που αγάπησαν κοινό και κριτικοί κάνει πρεμιέρα απόψε στις 9.00 μ.μ. στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. >>>

 

Ένας 26µελής θίασος από εκλεκτούς ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς και χορευτές… αναζητούν  το ύφος και το ήθος µιας ολόκληρης εποχής, µέσα από µνήµες και αισθήσεις, κείµενα και τραγούδια που σφράγισαν μια ολόκληρη εποχή με την ευαισθησία και τον ρομαντισμό της. Πρόκειται για μια αναδρομή χωρίς διάθεση «ρετρό», αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση.

Στο επίκεντρο μια επιλογή από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του Αττίκ και άλλων κορυφαίων συνθετών της εποχής. Μελωδίες και στίχοι που συντρόφεψαν γενιές ολόκληρες στους έρωτες, στις χαρές και στις λύπες τους, ενώ επηρέασαν όλους τους κατοπινούς δημιουργούς.

Η παράσταση προσκαλεί το σηµερινό κοινό να αναβαπτιστεί στην οµορφιά των τραγουδιών που σηµάδεψαν τη ζωή εκατοµµυρίων Ελλήνων και να ανακαλύψει τις αξίες ζωής και την καλλιτεχνική τόλµη µιας εποχής εξίσου δύσκολης και µεταβατικής, όσο και η σηµερινή.

Η δομή της παράστασης

Η παράσταση παρακολουθεί το «έπος ζωής» του Κλέωνα Τριανταφύλλου-Αττίκ (1885-1944) και της γενιάς του. Ξεκινά από την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα του 1900 με τους περίπατους στο Ζάππειο, τις καντάδες και τις μουσικές βραδιές στο αρχοντικό της οικογένειας Τριανταφύλλου. Περνάει στο Παρίσι της Μπελ-επόκ, με την περίφημη Μιστενγκέ να μεσουρανεί στα Follies Bergères και τον νεαρό Κλέωνα στο Ωδείο, τα μουσικά θέατρα και τα καμπαρέ να αρχίζει την καριέρα του ως «Αττίκ» - τραγουδοποιός. Καταλήγει στην Αθήνα της εποχής του Μεσοπολέμου με τα «βαριετέ» και την περίφημη «Μάντρα», έναν τρόπο καλλιτεχνικής επικοινωνίας πρωτοπόρο για την ελληνική πραγματικότητα!

Η «Μάντρα»

Η «Μάντρα» υπήρξε ο ναός της τέχνης του Αττίκ και λειτούργησε για μιαν ολόκληρη δεκαετία (1930-1940), συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο στοιχεία από την παρισινή μπουάτ, την αθηναϊκή επιθεώρηση, το βαριετέ, την ταβέρνα και τη μουσικοφιλολογική στοά! Υπήρξε φυτώριο πολλών σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως η Δανάη (η κορυφαία μούσα του Αττίκ), η Κάκια Μένδρη, η Πάολα, ο Νίκος Γούναρης, η Νινή Ζαχά κ.ά., καθώς και ορισμένων από τους σημαντικότερους στιχουργούς και κονφερανσιέ (Μίμης Τραϊφόρος, Γιώργος Οικονομίδης, Ορέστης Λάσκος κ.ά.).

Ο Αττίκ θεωρείται γεννήτορας όλων των σύγχρονων Ελλήνων τροβαδούρων. Κοσμοπολίτης και βαθιά καλλιεργημένος, σπουδαίος συνθέτης και πιανίστας, τραγουδιστής, ποιητής, στιχοπλόκος, ηθοποιός, κονφερανσιέ, ταχυδακτυλουργός, χορευτής και ακροβάτης υπήρξε μια πολύπλευρη και γοητευτική προσωπικότητα. Τα τραγούδια του, άμεσα και βιωματικά, με βαθύ ρομαντισμό, ευγενική μελαγχολία και λεπτό χιούμορ έφεραν στο ελληνικό ρεπερτόριο ένα ξεχωριστό ύφος και ήθος και συχνά αποτελούν ολοκληρωμένα μουσικο-θεατρικά μονόπρακτα.

Η Mουσική έρευνα – κείµένα είναι του Λάµπρου Λιάβα

Η σκηνοθεσία και η χορογραφία είναι της Σοφίας Σπυράτου

Η ενορχήστρωση – µουσική διεύθυνση του Θόδωρου Κοτεπάνου

Πρωταγωνιστούν (µε αλφαβητική σειρά): Σία Κοσκινά, Νίνα Λοτσάρη, Ευαγγελία Μουµούρη, Αλέξανδρος Μπουρδούµης, Άγγελος Παπαδηµητρίου, Άκης Σακελλαρίου

Ιδιαίτερα τιµητική είναι η παρουσία της Ζωζώς Σαπουντζάκη

Μαζί τους οι: Ζαφείρης Κουτελιέρης, Νικορέστης Χανιωτάκης, 10µελές µπαλέτο και 7µελής ορχήστρα.